Pirmās 3D datorspēles

Kādreiz datorspēlēs kā Space Invader, kuras grafiskajā ziņā sastāvēja tikai no pikseļiem, mums ļāva tikai iedomāties kā vajadzētu izskatīties spēles pasaulei. 2D zīmējums dara tikai to, kas tam paredzēts, bet 3D modeļi ir pavisam dzīvi un ļauj mums izbaudīt spēli no cita skatpunkta. Mūsdienu jaunākajās spēlēs 3D grafikas ir attīstījušās tā, ka mēs varam dzīvot pavisam citās, ļoti reālistiskās pasaulēs. Bet 3D modeļiem un grafikām datorspēlēs arī sava vēsture, jo sākumā tās nebūt neizskatījās tieši tā, kā mēs tās redzam šodien.

Pati pirmā populārākā trīs dimensiju spēle bija Battlezone. Tajā tika izmantotas pavisam vienkāršas 3D grafikas, jeb viss vienkārši sastāvēja no līnijām un vektoriem. Spēles mērķis bija ar savu tanku ceļot pa spēles pasauli un cīnīties pret ienaidniekiem. Spēles būtība, salīdzinot ar pašām pirmajām videospēlēm, tam laikam bija diezgan sarežģīta. Tā kā spēle tika izlaista 1980. gadā, to varēja uzskatīt par ļoti augstu tehnoloģisku sasniegumu un tieši tādēļ šo spēli savulaik tankistu apmācībās izmantoja ASV bruņotie spēki.

Pirmā spēle ar krāsainu virtuālo pasauli bija Freescape Driller. Šī 1987. gadā izdotā spēle aizrāva ļoti daudzus spēlētājus, lai gan mūsdienās to daudzi ir kritizējuši. Spēles būtība ir izpētīt pavisam vienkāršu, no ģeometriskām figūrām sastāvošu, virtuālo 3D pasauli. Šīs spēles dzinējs, jeb virtuālā pasaule ir bijusi pamats daudzām citām tajā laikā izdotām datorspēlēm.

Vairākus gadus spēļu ražotāji pieturējās pie pašām vienkāršākajām tehnoloģijām un risinājumiem. Spēļu tēli izskatījās diezgan kantaini un taisni, virtuālās pasaules sastāvēja no 2D objektiem un trīs dimensijas bija tikai kā pieņemts apzīmējums, kurš attiecās tikai uz pāris objektiem spēlē. Tobrīd galvenais uzdevums bija likt visam izskatīties kā 3D, nevis to veidot un darīt pa īstam. Attīstoties tehnoloģijām, mainījās arī spēļu dizaini. Interesanti, ka šīs pārmaiņas dažādus spēļu žanrus skāra atšķirīgi. Shooter tipa spēlēm ir jābūt ātrām un grafikām plūstošām, tāpēc tās kādu laiku arī palika ļoti vienkāršas. Savukārt dažādās piedzīvojumu tipa spēlēs grafikas attīstījās.

Pirmā 3D shooter spēle bija Quake. Dažādu iemeslu dēļ to varētu uzskatīt ar par 2.5D spēli, jo tajā arī viss nebija trīs dimensijās, bet šīs spēles virtuālā pasaule bija tikai aizsākums spēļu industrijai turpmākajos gados.

Mūsdienās veikalos pieejamas tādas spēles kā Metro 2033, GTA V vai Crysis 2 pie kuru grafiskā noformējuma ir strādāts ļoti daudz. Pirms pāris gadiem neviens nevarēja iedomāties, ka mēs datorspēlē ar acīm varētu izbaudīt gandrīz to pašu, ko realitātē. Un ļoti interesanti, ka spēles un to 3D dizaini turpina attīstīties, kas nozīmē, ka nākotnē datorspēlēs varēsim sastapties ar vēl dzīvākiem tēliem un objektiem.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.